9-Б

25.05 Тема: “Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я”
Опрацювати параграф 29, 30
Творче завдання: створити відео/презентацію по темі.
Переглянути відео:


22.05.2020р.











Пройдіть підсумкове тестування за посиланням
 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8864296 

Тема: Сучасний комплекс проблем безпеки
Проблема безпеки людини і всього суспільства в сучасних умовах набула особливої гостроти й актуальності. Безпека обговорюється на сторінках газет і журналів, ученими, представниками громадськості, політичними діячами, тобто є об’єктом уваги всіх прошарків суспільства та держави. Учені давно почали турбуватися про небажані та негативні наслідки антропогенного впливу на природу й навколишнє середовище. Вченні різних країн світу розробляли різноманітні моделі майбутнього збалансування розвитку людського суспільства з навколишнім середовищем в умовах величезних техногенних навантажень на біосферу.
В останні десятиліття нашого століття різко зросла чисельність аварій, катастроф, дорожньо-транспортних пригод, у яких гине або втрачає здоров’я і працездатність велика кількість людей. За даним ВООЗ смертність внаслідок нещасних випадків займає третє місце у світі після серцево-судинних та онкологічних захворювань. Якщо від загальних захворювань вмирають переважно літні люди, то від нещасних випадків переважно гине працездатна молодь. Статистика свідчить про те, що травматизм є основною причиною смерті людини у віці від 15 до 41 року. На останньому етапі розвитку набувають великої гостроти проблеми соціальної напруженості суспільства в країнах з перехідною економікою. Причинами соціальної напруженості в суспільстві є незадовільні умови життя, праці, незадовільний матеріальний та культурний стан, зіткнення інтересів релігійного, ідеологічного характеру, система розподілу матеріальних благ, низький рівень освіти.
Перегляньте відео 

27.04. Тема: Репродуктивне здоров'я молоді
Перегляньте відео та запишіть основні  визначення у зошит.
Опрацюйте матеріал підручника за темою та пройдіть тестування за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=915575

13.04.2020
Тема: Способи ефективного навчання і підготовки до іспитів. Планування часу.

Доброго дня! 
Ви на минулому уроці ознайомилися з умовами ефективного навчання. Пропоную вам відкрити свої зошити та дайте відповіді на питання.
1.  Як людина отримує інформацію від навколишнього середовища?
2.  Які ви знаєте типи і ознаки сприйняття інформації?
3.  Охарактеризуйте віртуальний тип сприйняття інформації.
4.  Які ознаки віртуального типу сприйняття інформації?
5.  Які виокремлюють стилі навчання?
6.  Як і чому поєднані стилі навчання з типом сприйняття інформації?

Обміркуйте ситуацію. Дев'ятикласниця Ангеліна на уроці з основ здоров'я процитувала давньогрецького поета Гесіода, який писав: «Істинно велика та людина, яка опанувала свій час». Її однокласник Ігор сказав, що він не розуміє поета, тому що опанувати час узагалі неможливо. Як ви вважаєте, у якому сенсі людина може опанувати час і чому така людина є великою?
Планування часу, перегляньте відео
Навіщо нам потрібно планувати свій час? По-перше, план робочого дня, записаний на папері, спростить запам’ятовування і звільнить час для інших справ. По-друге, якщо ми спланували свій день, то в нас з’являється вільний час, оскільки ми його раціонально використовуємо. Кожна хвилина, витрачена на планування, економить десять хвилин роботи.
Знайдіть необхідну інформацію і дайте відповідь на запитання. Якщо ви витратили на планування 15 хвилин, то скільки додаткових хвилин ви отримали для роботи протягом дня? Скільки часу ви зекономите протягом місяця?
Як почати планувати свій час? Просте планування не займе багато часу. Запишіть на папері перелік дій на наступний день. Наступного дня в ході виконання цих дій викреслюйте їх із переліку. І хоча такий спосіб дає змогу планувати життя лише на один день, усе-таки він є дуже важливим, бо це перший крок до повноцінного планування.
Для подальшого планування вам знадобляться щоденник і календар планування. Щовечора ви плануєте перелік дій, які вам треба зробити завтра. Це допоможе вам установити пріоритети й робити передусім ті справи, що є найважливішими, виконувати все вчасно.
Запишіть в зошит визначення. Пріоритет (від латин. prior — перший) — це поняття, що визначає важливість, першість. Наприклад, пріоритет дій установлює порядок їх виконання в часі. Якщо людина не визначила пріоритету, то вона може розпочати з другорядних справ, а наприкінці дня побачить, що важливі справи залишилися невиконаними. Або людина робить те, що можна було перенести й на завтра, і не виконує те, що обов’язково повинна була виконати саме цього дня. Тому важливо планувати наступний день і визначати пріоритет дій.
Якщо ви вже вмієте планувати свій день, то зможете спланувати свій тиждень у календарі планування. Після цього можна переходити до планування місяця.
Допоможе розумно витрачати час і така техніка його розрахунку, як хронометраж. Ви записуєте справи, зроблені протягом дня, і час, що був витрачений на кожну з них. Так можна виявити «пожирачів часу» — незаплановані дії, які забрали ваш час, «вкрали» його у важливих справ. Саме хронометраж може дати відповідь на запитання, як навчитися планувати свій час, не витрачати його марно.
Знайдіть необхідну інформацію і дайте відповідь на запитання. Григорій Сковорода писав: «Вода без риби, повітря без пташок, час без людей бути не можуть», «Тоді лише пізнається цінність часу, коли він втрачений», «Наступний, весело освітлений день — плід учорашнього, так само як добра старість — нагорода гарної юності». Як ви вважаєте, чи стосуються ці думки Григорія Сковороди планування часу?
 Хоча в цьому році, у зв'язку епідеміологічною ситуацією,  у дев'ятих класах ДПА відмінено, та попереду у вас ще багато іспитів. Тому пропоную вам ознайомитися зі способами ефективного навчання.
Способи ефективного навчання й підготовки до ДПА
Способи ефективного навчання, про які ви вже знаєте, можна використовувати під час підготовки до іспитів.
Насамперед важливо враховувати власні особливості сприйняття:
• для візуалів буде корисним прочитати текст, розглянути схеми й малюнки, звести до наочної таблиці інформацію, вести записи;
• аудіалам можна порадити повторювати матеріал уголос, обговорювати його, використовувати аудіозаписи, спілкуватися щодо змісту екзаменаційного матеріалу з однокласниками та вчителем;
• кінестетики можуть робити наочні моделі, засвоювати й повторювати матеріал у вигляді практичних робіт і експериментів.
Усе це пов’язане з особливостями сприйняття. А чи є прийоми, що будуть корисними під час підготовки до іспитів усім? Звісно, є.
Прийоми ефективного навчання

  • Зведення великого обсягу інформації в зручну й зрозумілу форму — таблицю, схему тощо
  • Впорядкування знань за критеріями зв'язності й практичності застосування
  • Поступовість засвоєння матеріалу
  • Послідовно переходити від теоретичних знань до їх використання для розв'язування завдань
 Особливу увагу під час підготовки до іспитів слід приділяти основним термінам і поняттям. Терміни — це слова, що визначають поняття, а поняття — це думка або система думок. Треба вміти користуватися словником і ніколи не вживати слів, значення яких ви не розумієте.
Ну і, звичайно, не можна нехтувати простими правилами підготовки до іспиту, а саме: готуватися до нього заздалегідь, планувати час на підготовку, поділити навчальний матеріал на закінчені смислові блоки, робити перерви на відпочинок, висипатися й не витрачати на підготовку до іспиту нічні години.
Насамкінець ще одна важлива порада: під час підготовки до іспитів створюйте позитивний настрій. Упевненість у собі є дуже важливим чинником успішного складання іспитів.
Опорні точки. Важливо вміти планувати свій час. У процесі планування ми визначаємо пріоритети, порядок виконання завдань, вчасно виконуємо важливі для нас справи. Для планування часу доцільно використовувати щоденник і календар планування.
Існують певні способи ефективного навчання й підготовки до іспитів, які треба вміти правильно використовувати.

Щоб визначити, чи вмієте ви планувати свій час та готуватися до іспитів, пройдіть нескладний тест

 До нових зустрічей!





Тема: Уміння вчитися

  • Умови ефективного навчання.
  • Активне і пасивне навчання.
  • Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.
  • Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів.
  • Планування часу.

(Записати в зошит основні поняття й визначення)
В інформаційному суспільстві безперервне оновлення знань та уміння їх застосовувати набуває першочергового значення. Необхідність навчання впродовж життя існує для всіх професій, та передусім для тих, що пов'язані з високими технологіями – комп'ютерами, засобами зв'язку, біотехнологіями.

Уже нині цінується не так існуючий багаж знань, як уміння обробляти значні обсяги інформації, знання іноземних мов і комп'ютерних технологій. Актуальним стає вміння критично мислити, що допомагає орієнтуватися в океані інформації, відрізняти факти від міфів і рекламних повідомлень. Надзвичайної ваги набуває креативність – здатність мислити творчо і нестандартно, знаходити оригінальні рішення, продукувати свіжі ідеї. Та найважливішим є уміння вчитися самостійно, без зайвого напруження, отримуючи задоволення від навчання.

Навчання – це природний процес, і все наше життя є безперервним навчанням. Погодьтеся, що у вашому житті не було жодного дня, коли б ви чогось не навчилися. Але зверніть увагу на те, що навчання є успішним тоді, коли те, що ви вивчаєте, відповідає вашим здібностям, інтересам, уподобанням.

Людина хоче знати все, її розум постійно шукає й аналізує інформацію. Навчання – наша найважливіша внутрішня потреба, яка виявляється в тому, що ми повсякчас ставимо запитання та шукаємо на них відповіді. Навчання необхідне нашому розуму подібно до того, як їжа необхідна нашому тілу. Саме тому людина, яка припиняє прагнути нових знань і перестає вчитися, розчаровується в житті. Її життя стає безцільним, бо саме завдяки навчанню ми знаходимо сенс свого життя й кожний наш день відрізняється від інших. Індивідуальні особливості навчання

Психологи виділяють чотири основні підходи до навчання, що ґрунтуються на різній мотивації.

Орієнтація на розуміння передбачає активний і критичний інтерес до навчального матеріалу, пошук подібності ідей, опори на докази («Мені цікавий зміст того, що я вивчаю, я хочу зрозуміти, чи я активний, чи я критичний, чи я вчуся сам»).

Орієнтація на відтворення пов'язана зі спрямуванням на заучування й зовнішню мотивацію («Якщо від мене вимагають, то я вивчу, але я вчуся під стороннім тиском»).

Орієнтація на досягнення передбачає високу потребу в навчальних успіхах («Я вчуся, тому що хочу бути в навчанні найкращим, для мене важливий саме мій успіх»).

Цілісна орієнтація передбачає систематичне засвоєння навчального матеріалу й планування часу на його вивчення («Я вмію працювати регулярно, для мене важливий систематичний підхід до всього, зокрема й до навчання»).

Для самостійного навчання важливо розуміти, як працює наш мозок, вчитися активно, удосконалювати свій стиль навчання, раціонально планувати час і володіти прийомами, що допомагають краще засвоювати інформацію.


Схема «Ефективне навчання»






Факти про мозок
Ми дізналися, що наш мозок має майже необмежені можливості, а люди використовують лише крихітну частку свого інтелектуального потенціалу.
Ліва півкуля мозку відповідає переважно за мову, логіку, аналіз і обчислення, а права – за уяву, ритм, риму, кольори, розпізнавання об'єктів. Чим більше людина використовує лише одну півкулю, тим менше вона може послуговуватись другою в ситуаціях, коли це необхідно. Але якщо «слабшу» півкулю весь час стимулювати й залучати до роботи разом із «сильною», ефективність навчання зростає у кілька разів (це явище називають синергією мозку).
Наш мозок складається з чотирьох відділів. Кора мозку («мозок людини») відповідає за мислення, керує свідомими діями. Лімбічна система («мозок ссавців») відповідає за емоції, відіграє важливу роль у запам'ятовуванні. Стовбур («рептильний мозок») контролює інстинкти, зокрема дихання, обмін речовин. Мозочок («маленький мозок») забезпечує рівновагу, координацію рухів та пізнавальних процесів.
Ми навчаємось ефективно, коли позитивно налаштовані й перебуваємо у стані розслабленої готовності. Цього можна досягти за допомогою спокійної музики, цікавої історії або спеціальних вправ.


Зняти напруження й освіжити мозок допоможе така вправа.

Станьте рівно. «Напишіть» носом «1», підборіддям – «2» , лівим плечем – «3», правим – «4», лівим ліктем – «5», правим – «6», стегнами – «7», лівою стопою – «8», правою – «9». Зробіть це у зворотному порядку (від 9 до1).

Як організувати підготовку до іспитів

За кілька тижнів до іспитів

Ознайомтеся з вимогами предметних програм і складіть план підготовки до іспитів.
Починайте готуватися! Не дозволяйте собі провалитися через лінощі.
Рівномірно розподіліть навантаження. Краще вчитися одну годину щодня, ніж три доби поспіль перед іспитом.
Визначте слабкі місця у своїх знаннях. Заповніть прогалини самостійно або зверніться по допомогу.
Переконайтесь, що добре пам'ятаєте ключові поняття. Малюйте карти пам'яті.
Складіть узагальнені карти пам'яті для кожного предмета і позначайте на них те, що вже вивчили.
Перегляньте свої записи в зошитах і на картках.
Допишіть те, чого не вистачає. Носіть картки з собою. Переглядайте їх у вільну хвилину.

Напередодні іспиту
Не засиджуйтеся допізна. Щоб ясно мислити, треба виспатись.
Перед сном скажіть собі: « Я зробив усе, що міг. Більше від мене нічого не залежить. Якщо я провалюся, мені буде прикро, але я це переживу» (формула позитивного мислення).

У день іспиту
Не забудьте поснідати.
Прихопіть цукерку. Вона допоможе побороти хвилювання.
Паніка заразна. Не спілкуйтеся з тими, хто нервує.
Не повторюйте матеріал до останньої хвилини.
Щоб розслабитись, подумайте, як буде добре, коли все скінчиться.

Алгоритм роботи з текстом

Іван Примаченко, співзасновник платформи масових відкритих онлайн-курсів Школа Prometheus, про те, наскільки важливим є уміння вчитися, про фіксоване мислення та таланти.

«Найбільш важливою навичкою ХХІ ст. стане вміння вчитися самостійно»


Підсумки
Навчання впродовж усього життя – необхідна умова самореалізації у сучасному світі.

Ми навчаємося ефективно, коли використовуємо можливості свого мозку, позитивно налаштовані й перебуваємо у стані розслабленої готовності.

Навчаючись активно, ми робимо більше і менше втомлюємося. Важливо визначити власні стилі ефективного навчання і за необхідності змінювати їх.

Якщо хочете знизити рівень стресу і встигати робити більше, навчіться розставляти пріоритети.

Підвищити свій інтелектуальний потенціал можна, засвоївши ефективні прийоми розвитку сприйняття, пам'яті та уваги.


Пройдіть тест: Тест для визначення ефективності використання часу


Немає коментарів:

Дописати коментар